Bezpłatna Diagnoza – Szczegóły
BEZPŁATNA DIAGNOZA – SZCZEGÓŁY
Bezpłatna Diagnoza w Naszym Serwisie – Warunki i Zasady
W naszym serwisie staramy się zapewnić jak najlepszą obsługę naszych klientów, oferując przejrzyste i korzystne warunki diagnozy sprzętu. Oto zasady dotyczące bezpłatnej diagnozy, które przygotowaliśmy, aby rozwiać wszelkie wątpliwości i ułatwić Państwu decyzję o skorzystaniu z naszych usług.
Kiedy diagnoza jest bezpłatna?
1. Jeśli nasz serwis zdiagnozuje problem i przedstawi wycenę naprawy, a Państwo zdecydują się na jej przeprowadzenie, zapłacicie Państwo jedynie za samą naprawę. Koszt diagnozy w takim przypadku wynosi 0 zł.
2.Jeśli, co zdarza się rzadko, nie uda nam się zidentyfikować usterki w Państwa sprzęcie, diagnoza również będzie bezpłatna.
Jakie urządzenia podlegają bezpłatnej diagnozie?:
– laptopy
– drukarki laserowe
– drukarki atramentowe
– monitory
Kiedy diagnoza jest płatna?
W sytuacji, gdy nasz serwis zdiagnozuje problem, przedstawi wycenę naprawy, a Państwo nie wyrazicie zgody na jej przeprowadzenie. Pobieramy wówczas opłatę za przeprowadzoną diagnozę. Jest to opłata za czas serwisanta, jaki musiał poświęcić na diagnostykę. Koszt diagnozy to 80 zł .
Dlaczego komputer stacjonarny nie podlega darmowej diagnozie?
Na dzień dzisiejszy naprawa komputera stacjonarnego skupia się na znalezieniu modułu (podzespołu) który powoduje problem, poprzez podmianę danego podzespołu. Ceny podzespołów są na tyle korzystne, że naprawa tych podzespołów mogłaby przewyższyć cenę nowego produktu. Dlatego też diagnoza jest tu kluczowym punktem naprawy i zabiera najwięcej czasu serwisowego.
Diagnoza jest trafnie postawiona ale brak dostępnych części.
Zdarza się że mimo postawionej trafnie diagnozy nie jesteśmy w stanie naprawić urządzenia ponieważ na rynku Polskim nie występują do niego części. W takim przypadku staramy sie poinformować klienta o możliwości zakupu we własnym zakresie części na rynku zagranicznym np Chiny -Aliexpress. Diagnoza w takiej sytuacji jest pobierana.
Nietypowe przypadki diagnostyczne – ZALANIE
Zalanie jest jednym z najtrudniejszych przypadków diagnostycznych, z kilku kluczowych powodów.
Rozprzestrzenianie się cieczy
Kiedy sprzęt zostanie zalany, ciecz może dostać się do różnych miejsc wewnątrz urządzenia. Może to być klawiatura, płyta główna, złącza, a nawet baterie. Trudno jest zidentyfikować wszystkie miejsca, które zostały dotknięte, ponieważ ciecz może rozprzestrzenić się w sposób, którego nie widzimy.
Korozja i zaśniedziałe elementy
Woda i inne płyny mogą powodować korozję, która uszkadza podzespoły urządzenia. Ta korozja / śniedź może pojawić się natychmiast lub po pewnym czasie, co utrudnia szybkie i skuteczne diagnozowanie problemu. Nawet jeśli urządzenie działa po zalaniu, korozja może prowadzić do problemów w przyszłości.
Wiele potencjalnych problemów
Wiele usterek: Zalanie może prowadzić do wielu różnych problemów, od uszkodzenia klawiatury po zwarcia na płycie głównej. Diagnostyka wymaga sprawdzenia każdej części, co jest czasochłonne i skomplikowane. Każdy komponent musi być dokładnie sprawdzony, aby upewnić się, że działa poprawnie.
Czyszczenie i suszenie
Konieczne dokładne czyszczenie: Aby prawidłowo ocenić szkody, laptop musi być dokładnie wyczyszczony i wysuszony. Jest to czasochłonny proces, który wymaga ostrożności, aby nie spowodować dodatkowych uszkodzeń. W tym procesie serwis stosuje różnego rodzaju płyny czyszczące.
Potrzeba specjalistycznych narzędzi i wiedzy
Profesjonalne narzędzia: Diagnostyka zalanego laptopa wymaga specjalistycznych narzędzi i wiedzy. Serwisant musi być dobrze przeszkolony, aby mógł skutecznie zidentyfikować i naprawić wszystkie uszkodzenia spowodowane przez zalanie.
Podsumowanie
Zalanie laptopa to trudny przypadek, ponieważ ciecz może uszkodzić wiele różnych komponentów w sposób, który nie zawsze jest od razu widoczny. Proces diagnostyczny wymaga czasu, precyzji i specjalistycznej wiedzy, aby upewnić się, że wszystkie uszkodzenia zostały zidentyfikowane i naprawione.
Z powyższych powodów proces przygotowania sprzętu do diagnozy po zalaniu czyli: rozebranie, czyszczenie, suszenie. pomiary są płatne niezależnie od wyniku diagnostyki. Może okazać się po czyszczeniu, że nie ma możliwości naprawy urządzenia ze względu na rozległe uszkodzenia. W takim przypadku opłata jest pobierana w wysokości 150 zł niezależnie od wyniku naprawy
Nietypowe przypadki diagnostyczne – Diagnoza = Naprawa
Bardzo często aby zdiagnozować problem należy wstępnie wymienić niektóre uszkodzone elementy lub np zaprogramować układy takie jak BIOS czy KBC.
Dlatego tego rodzaju proces diagnostyczny często jest równoważny z naprawą. Taka sytuacja powoduje ze klient otrzymuje informacje nie o diagnozie ale o naprawie sprzętu i ostatecznej cenie.
UWAGA BARDZO WAŻNE:
Proces diagnostyczny jest procesem, który ingeruje w aktualny stan sprzętu. Może być to lutowanie, czyszczenie , rozklejanie. Dlatego trzeba mieć na uwadze ze sprzęt po diagnozie może nie wrócić w identycznym stanie fizycznym jak został przyniesiony.
Dowiedz się więcej o naszych usługach serwisowych laptopów , komputerów , drukarek
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać dodatkowe informacje i zapytać o nasze usługi.